Аннотация:Аннотация
В работе описано исследование по разработке маркетинговой стратегии свадебного салона «theBride Hamburg». Автором проанализированы классические и новые подходы к маркетинговой стратегии малого бизнеса на стартапе. Рассмотрены эффективные инструменты социальных сетей Германии по определению возможностей продвижения свадебного салона на различных онлайн платформах и составлению маркетинговой стратегии, учитывая все внутренние и внешние факторы. Исследование содержит анализ основных методов и инструментов представления бренда на разных площадках, анализ конкурентов и образа целевого клиента для немецкой аудитории. По результатам исследования предложены рекомендации для увеличения эффективности маркетинговой стратегии свадебного салона «theBride Hamburg».
Abstract
The paper describes a study on the development of a marketing strategy for the wedding salon "theBride Hamburg". The author analyzes the classic and new approaches to the marketing strategy of small businesses on a startup. The effective tools of social networks in Germany for determining the possibilities of promoting a wedding salon on various online platforms and drawing up a marketing strategy are considered, taking into account all internal and external factors. The study contains an analysis of the main methods and tools for presenting the brand on different platforms, an analysis of competitors and the image of the target customer for the German audience. According to the results of the study, recommendations are proposed to increase the effectiveness of the marketing strategy of the wedding salon "theBride Hamburg".