Аннотация:В выпускной квалификационной работе исследованы особенности программной политики частного информационного телеканала n-tv (Федеративная Республика Германия), а также само понятие программной политики. Проведены анализ сетки вещания указанного телеканала и подробное изучение его целевой аудитории и программной стратегии.
Цель исследования – проследить, как формируется сетка вещания телевизионного канала и как отбирается контент в зависимости от целевой аудитории на примере информационного канала n-tv. Данная работа может быть использована в последующих исследованиях, касающихся аудиовизуальных средств массовой информации Германии.
Abstract
The graduation paper «The programming policy of the private news channel n-tv (the Federal Republic of Germany)» examines the features of the programming policy of the private information channel n-tv and the concept of programming policy itself. The viewing grid of given channel was analyzed with a specific focus on its target audience and programming strategy.
The research aims at demonstrating how the viewing grid forms and how the content is selected considering the target audience through the example of the n-tv information channel. The main statements can be used in the further research of audiovisual media in Germany.