Аннотация:Abstract. The article analyzes some trends in the dynamics of deep mediatization processes. The phenomenon of “saturation” of standard formats for presenting news with unexpected references, which transform the communication system, is revealed. For the correct interpretation of the discovered phenomena, the concept of “hypermedia” is used as an aspect of deep mediatization of the relationship between the company and its stakeholders. The model of recursive communication is concretized. The central point is the thesis about the self-applicability of the recursive method of studying the communication field. The influence of digital platforms algorithms on the daily practices of users has been investigated. The conclusions are formulated from an ecological point of view, highlighting the importance of creating an effective environment for corporate relations. The author believes that the transition to trans-disciplinary methods of researching the problems of deep mediatization in the digital era is inevitable. The role of philosophical reflection in determining the key areas of research is especially emphasized.Keywords: deep mediatization, hypermedia, recursive communication, digital platforms, algorithms, corporate news, transdisciplinary methodsConflicts of interest. The author declares that there is no conflict of interest.Article history: submitted: March 15, 2021; accepted: June 1, 2021.For citation: Sharonov, D.I. (2021). Hypermedia and recursive mediatization of the corporate news. RUDN Journal of Studies in Literature and Journalism, 26(4), 000–000. doi: 10.22363/2312-9220-2021-26-3-000-000Аннотация. В статье анализируются некоторые тенденции динамики процессов глубокой медиатизации. Выявлен феномен «насыщения» стандартных форматов пода- чи новостей неожиданными ссылками, трансформирующими систему коммуникации. Для корректной интерпретации обнаруженных явлений используется понятие «гипер- медиа» как аспект глубокой медиатизации отношений между компанией и ее стейкхол- дерами. Конкретизируется модель рекурсивной коммуникации. Центральным момен- том является тезис о самоприменимости рекурсивного метода исследования коммуни- кационного поля. Исследовано влияние алгоритмов цифровых платформ на повседнев- ные практики пользователей. Выводы сформулированы с экологической точки зрения, подчеркивая важность создания эффективной среды для корпоративных отношений. Автор считает неизбежным переход к трансдисциплинарным методам исследования проблем глубокой медиатизации в цифровую эпоху. Особо подчеркивается роль фило- софской рефлексии в определении ключевых направлений исследований.Ключевые слова: глубокая медиатизация, гипермедиа, рекурсивная коммуника- ция, цифровые платформы, алгоритмы, корпоративные новости, трансдисциплинарные методыЗаявление о конфликте интересов. Автор заявляет об отсутствии конфликта ин- тересов.История статьи: поступила в редакцию — 15 мая 2021 г.; принята к публика- ции — 1 июня 2021 г.Для цитирования: Sharonov D.I. (2021). Hypermedia and recursive mediatization of the corporate news // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Литера- туроведение. Журналистика. 2021. Т. 26. No 4. С. 000–000. doi: 10.22363/2312-9220-2021- 26-3-000-000